سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:44 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

دانشمندان موفق شدند باقیمانده های یکی از شگفتیهای طبیعت در نیوزلند را که از 125سال قبل تصور می شد در اثر فوران آتشفشان نابود شده است کشف کنند.

مهر: این شگفتی طبیعت که دانشمندان نیوزلندی به تازگی کشف دوباره آن را تائید کرده اند "تراسهای سفید" نام دارد که در کف دریاچه "روتوماهانا" در "جزیره شمالی" نیوزلند واقع شده است.

"تراسهای سفید" در نزدیکی "تراسهای صورتی" هستند که ماه ژانویه در این دریاچه کشف شده بود. تراسهای سفید و صورتی زمانی مهمترین جاذبه های گردشگری نیوزلند به شمار می رفتند اما پس از فوران آتشفشان "تاراورا" در ژوئن 1886 تصور می شد که این تراسها در زیر مواد مذاب از بین رفته اند. اکنون دانشمندان پس از گذشت 125 سال موفق شدند باقیمانده های این تراسها را کشف کنند.

دریاچه "روتوماهانا" در پایین ترین نقطه خود حدود 122 متر عمق دارد. هر دوی این تراسها حدود 60 متر عمق دارند و در فاصله چند صد متری از واقع شده اند.

براساس گزارش لارپوبلیکا، "کورنل دو روند" سرپرست این پروژه اکتشافی در این خصوص توضیح داد: "تصاویر سونار بخشی از تراسهای سفید را پدیدار می کنند و یک قطعه افقی از تراسها را که بیش از 100 متر ارتفاع دارند نشان می دهند."

در جریان فوران آتشفشان 1886 بیش از 100 نفر کشته شدند و بخشی از نواحی اطراف در زیر خاکسترها مدفون شد.



تراسهای سفید و صورتی در یک تابلوی نقاشی اثر "جان بار کلارک هویت" که در قرن نوزده کشیده شده است



دریاچه روتوماهانا از بالا



تصویری از اولین عکسبرداریهای سونار در ماه ژانویه که احتمال وجود تراسهای سفید را نشان می داد



تصویری از چشمه های باداب سورت در جنوب شهرستان ساری. به شباهت این تراسها که به عنوان یکی از شگفتیهای بزرگ طبیعت شناخته می شوند و این مناظر بی نظیر در کشورمان توجه کنید



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:43 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

بزرگ‌ترین سنگ زمرد جهان با وزن 3 کیلوگرم در کلمبیا به نمایش گذاشته شد.

برنا: بزرگ‌ترین سنگ زمرد جهان با نام «فورا» برای بار نخست در نمایشگاه بین المللی مواد معدنی کلمبیا به نمایش عموم در آمد.

بر اساس گزارش بی بی سی، وزن این قطعه زمرد 15 هزار قیراط معادل 3 کیلوگرم است.

این سنگ 12 سال پیش در کلمبیا کشف شد و هیچ قیمتی برای آن تعیین نشده است. این سنگ به دلیل مسایل امنیتی تاکنون در کلمبیا به نمایش در نیامده بود. به گفته مسوولان نمایشگاه، این سنگ بسیار منحصر به فرد است و پیدا کردن گونه دیگری از آن امری غیر ممکن به نظر می‌رسد.
 



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:43 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

یک موسسه طراح سایت با رصد 60 ثانیه از زندگی کاربران دنیا بر روی شبکه، آنچه را که در مدت 1 دقیقه در اینترنت رخ می دهد در یک تصویر نشان داد.

مهر: تاکنون این سئوال را از خود پرسیده اید که در هر دقیقه چه اتفاقاتی در شبکه جهانی اینترنت رخ می دهد.

اکنون موسسه "طراحان وب شانگهای" با ارائه یک طرح گرافیکی با عنوان "60 ثاینه- چیزهایی که هر 60 ثانیه بر روی اینترنت رخ می دهد" توانسته است پاسخی برای این پرسش پیدا کند.

این آمار و ارقام از سوی تحلیلگران و وبلاگ نویسان معروف تائید شده اند و به نظر می رسد که این طرح گرافیکی به روشی تقریبا صحیح توانسته است آن چیزی را که تنها در طول 1 دقیقه در اینترنت رخ می دهد به تصویر بکشد.



براساس گزارش تکنولاگ، برپایه این تصویر در مدت 60 ثانیه فعالیتهای زیر بر روی اینترنت انجام می شود:

بیش از 694 هزار و 445 جستجو با موتور گوگل انجام می شود

بیش از 6 هزار 600 عکس به سرویس فلیکر یاهو ارسال می شود

600 ویدیو (معادل بیش از 25 ساعت محتوا) بر روی یوتیوب گوگل گذاشته می شود

70 هزار دامنه جدید ثبت می شود

بیش از 168 میلیون ایمیل ارسال می شود

بر روی شبکه اجتماعی فیسبوک 695 هزار پروفایل به روز می شود، 510 هزار و 40 کامنت گذاشته می شود و 79 هزار و 364 پست جدید نوشته می شود

برنامه های جانبی "آی- فن" بیش از 13 هزار مرتبه بارگذاری می شوند

20 هزار پست جدید بر روی میکروبلاگ "تامبلر" گذاشته می شود

مرورگر معروف "فایرفاکس" بیش از هزار و 700 مرتبه بارگذاری می شود

سکوی وبلاگ نویسی "وورد پرس" بیش از 50 مرتبه بارگذاری می شود

100 اکانت جدید بر روی شبکه حرفه ای "اینکد- این" ایجاد می شود

1 مقاله جدید بر روی Associated Content، بزرگترین منبع جهانی جامعه محتوایی منتشر می شود

1 معنی جدید به سایت فرهنگ لغات UrbanDictionary.com افزوده می شود

320 اکانت و 98 هزار توئیت جدید بر روی میکروبلاگ توییتر ساخته می شود

40 سئوال جدید از سرویس YahooAnswers پرسیده می شود

بیش از هزار و 200 آگهی جدید بر روی سایت تبلغاتی "کریگزلیست" ایجاد می شود

بیش از 370 هزار دقیقه مکالمه از راه اینترنت بر روی سایت "اسکایپ" انجام می شود

معادل بیش از 13 هزار ساعت موسیقی بر روی ارائه دهنده رادیواینترنت "پاندورا" پخش می شود



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:42 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

مرتفع‌ترین مجسمه جهان با یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع و صرف هزینه سیصد میلیون دلار در ایالت گجرات هند ساخته می‌شود.

برنا: ارتفاع این مجسمه که تندیسی از «والابهای پاتل» از رهبران ملی‌گرای هند و از قهرمانان مبارزه با استعمارگری انگلیس است، یک دوم ارتفاع ساختمان «امپایر استیت بیلدینگ» در نیویورک است.

والابهای پاتل که مانند مهاتما گاندی اهل گجرات بود، در زمان نخست وزیری جواهر لعل نهرو، مسوولیت وزارت کشور هند را بر عهده داشت. وی همچنین از نزدیکان گاندی بود.

قرار است مجسمه پاتل که آن را «مجسمه وحدت» نامگذاری کرده‌اند، در جزیره‌ای بر روی رودخانه نارمادا در گجرات و در چند کیلومتری طرح عظیم ساخت یک سد برق آبی ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مجسمه 4 برابر بلندتر از مجسمه آزادی در نیویورک و 6 برابر بلندتر از مجسمه حضرت مسیح (ع) در ریودوژانیروی برزیل است و تنها با قایق یا کشتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در این مجسمه چند آسانسور تعبیه شده است که بازدید کنندگان می‌توانند با آن‌ها به فضای داخل چشم‌های مجسمه بروند و مناظر اطراف را تماشا کنند.

این مجسمه شامل یک موزه با تکنولوژی بسیار بالا خواهد بود که تاریخ 90 ساله رهبران آزادی‌خواه هند را در خود جای می‌دهد. از این موزه به عنوان یک مرکز آکادمیک و تحقیقاتی برای حفظ وحدت و انسجام کشور هند استفاده خواهد شد.


[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:41 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

 



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:40 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

چند روز قبل رانندگانی که درحال عبور از بزرگراه M4 در غرب لندن بودند با دیدن قویی که در حال عبور از عرض بزرگراه بود شوکه شدند.

مهر: یک قوی ماجراجو که قصد عبور از بزرگراهی در نزدیکی لندن را داشت تمام خودروها را وادار به توقف کرد.

چند روز قبل رانندگانی که درحال عبور از بزرگراه M4 در غرب لندن بودند با دیدن قویی که در حال عبور از عرض بزرگراه بود شوکه شدند.

عبور این قو از وسط بزرگراه موجب شد که نیمی از این مسیر دچار ترافیک سنگینی شود. در حقیقت رانندگانی که شاهد این صحنه بودند حق تقدم را به قو دادند و منتظر ماندند که این پرنده بزرگ سفید به آن سوی بزرگراه برسد.

اما به نظر می رسید که این پرنده تمایلی به عبور ندارد، تا اینکه سرانجام یکی از رانندگان از خودرو پیاده شد و این قو را به پیاده روی کنار بزرگراه هدایت کرد.

براساس گزارش دیلی میل، ژوئن سال گذشته نیز یک گاو فراری تصمیم گرفته بود از عرض همین بزرگراه عبور کند. عبور این گاو منجر به ایجاد یک ترافیک چند ساعته شد.

در این تصویر به نظر می رسد که قو بالهای خود را به علامت هشدار برای توقف جلوی کامیون گرفته است
 
 
وقتی قو هیچ توجهی به ترافیکی که ایجاد کرده ندارد و با خیال راحت در وسط بزرگراه ایستاده است
 
 
سرانجام کمک از راه رسید و یکی از رانندگان قو را به آن سوی بزرگراه هدایت کرد
 
  سالم به مقصد رسید!


[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:40 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:39 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:38 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

در نزد بسیاری از دختران، گرفتن حق اشتغال یکی از شروط مهم ضمن عقد به شمار می رود چرا که آنها نگران این مساله هستند که با ورود به زندگی متاهلی استقلال مالی و شغل خود را از دست دهند و ...

پارسینه: با تغییر و تحولات اجتماعی، گرایش بیشتر زنان و دختران در امر ادامه تحصیل و حتی پیشی گرفتن آنها در این زمینه و از طرف دیگر تغییر و تحولات اجتماعی در جامعه و افزایش تجملات و هزینه های زندگی و مشکلات اقتصادی، بسیاری از زنان را بر آن داشته که به اشتغال در بیرون از منزل روی آورند.

حتی در نزد بسیاری از دختران، گرفتن حق اشتغال یکی از شروط مهم ضمن عقد به شمار می رود چرا که آنها نگران این مساله هستند که با ورود به زندگی متاهلی استقلال مالی و شغل خود را از دست دهند. همچنین با تغییرات فرهنگی در جامعه و افزایش آگاهی زوجین تعداد فرزندان خانواده ها کاهش یافته و زنان مانند گذشته مجبور نیستند تمام وقت خود را صرف به دنیا آوردن و بزرگ کردن فرزندان متعدد و پشت سر هم بکنند و لذا میزان فراغ بال شان افزایش یافته است و بهتر می توانند به خودشان و علایق شان توجه نشان دهند.

لذا به نظر می رسد که تمام این تغییر و تحولات موجب گردیده که گرایش زنان به اشتغال در بیرون از منزل افزایش یابد چرا که این اشتغال می تواند احساس رضایت مندی آنها را از زندگی افزایش داده و کمتر احساس بطالت و فرسودگی کنند و همچنین از تحصیلات خود نیز استفاده موثر کنند. اما با تمام این اوصاف و مزایایی که اشتغال زنان در بیرون از منزل دارد، این اشتغال و کاهش حضور زن در خانه همراه با مشکلات و سختی هایی خواهد بود. این مشکلات قبل از ازدواج دختران کمتر و ناملموس تر و البته شکلهای دیگری داشته و بعد از ازدواج این مشکلات بیشتر و ملموس تر می گردد. در ادامه به برخی از مزایا و معایب اشتغال بیرون از منزل خانمها اشاره می کنیم:

مزایای اشتغال زن در بیرون از خانه
--------------------------------------

*اشتغال در بیرون از منزل به زنان کمک می کند تا از تخصص و تحصیلات خود بهره ببرد که این مساله در امنیت روانی و احساس کارآمدی شان بسیار موثر است.
*این دسته از زنان، با کار کردن در بیرون از منزل، باری از مشکلات اقتصادی را از دوش همسر برداشته و موجب می گردد که خانواده از لحاظ مالی در رفاه بیشتری به سر ببرد.

*در دوران کهنسالی و کهولت سن و در نبود همسر به علت برخورداری از مستمری، وابسته و نیازمند فرزندان نخواهند بود که خود این مساله در سلامت روان دوران پیری و استقلال بیشترشان موثر خواهد بود.

*مشارکت اجتماعی زن در جامعه، مراودات وسیع اجتماعی و به خصوص اشتغال در بخشهای فرهنگی باعث افزایش آگاهی ها و دانستنی های زن شده و او را در تربیت فرزندان حمایت بسیاری می کند.

معایب اشتغال زن در بیرون از خانه
---------------------------------------
*اشتغال زن در بیرون از منزل مسلما وقت و انرژی بسیاری را از وی می گیرد و لذا طبیعی است که چنین زمانی با خستگی روانی و جسمی بیشتری(نسبت به زن خانه دار)در منزل حضور یافته و آن انرژی را که باید صرف همسر و فرزندانش کند را نمی تواند بگذارد.
*یکی از مسایلی که باعث مراوده و گفتگوی بیشتر زن و مرد با یکدیگر می شود، مسایل اقتصادی و مالی است. این در حالیست که در زنان شاغل به علت استقلال مالی، میزان گفتگو پیرامون این مسایل بسیار کاهش یافته و لذا می تواند باعث ایجاد گسل عاطفی میان زن و مرد گردد.

*زنان شاغل علاوه بر کار خارج از خانه ناچارند عمده ترین کارهای داخل خانه را هم به تنهایی به دوش بکشند. در حالیکه اکثریت مردان یا مهارتهای مربوط به خانه داری را نیاموخته اند و یا همکاری لازم را با همسری که پا به پای آنها در بیرون از منزل مشغول به کار است ندارند. این مساله از یک طرف باعث خستگی بیش از حد زن می شود که نتیجه آن کاهش توجه و رسیدگی به همسر و فرزندان می شود و از طرف دیگر می تواند موجبات اختلاف میان زن و مرد را پدید آورد.

*و در نهایت آخرین و و مهمترین عیبی که اشتغال زن در بیرون از خانه دارد، مشکل نگهداری و تربیت فرزند(یا فرزندان)است. در بسیاری از موارد کار مادر و بچه داری در تضاد یکدیگر قرار می گیرد. برای مثال با توجه به تعهدات مادر در محل کار و مسئولیتهایی که وی بر عهده دارد همیشه این نگرانی را دارد که می تواند وقت برای فرزندش بگذارد و با او حرف بزند؟ می تواند در امر تربیت وی نقش اصلی و اساسی را داشته باشد؟ و ....

مسلما اکثر کودکانی که مادر شاغل دارند در مهد کودک به سر می برند اما آیا واقعا مهد کودک می تواند جایگزینی برای مادر باشد؟ کیفیت و نحوه مراقبت از کودک چگونه است؟ از طرف دیگر هزینه یک مهد کودک خوب، از عهده هر پدر و مادری بر نمی آید. در برخی دیگر از موارد نیز مادر مجبور است برای نگهداری از فرزند خود دست به دامان والدین خود یا والدین همسرش گردد که خود این مساله به مرور می تواند موجبات مشکلات بیشتر را فراهم آورد. برای مثال مشاهده شده که انتخاب این مساله موجب دخالت بیشتر والدین در زندگی زن و شوهر می گردد و یا آن جنبه خصوصی که زندگی زناشویی باید داشته باشد از بین نمی رود چرا که زن و مرد دایما در تماس مستقیم با والدین خود و همسرشان هستند.

در هر حال این مطالب گزیده ای بود از معایب و مزایای اشتغال زنان در بیرون از منزل.

حال شما بانوان و دختران عزیز با توجه به تمام این مزایا و معایب باید به بررسی این مساله بپردازید که آیا می خواهید شاغل باشید یا خیر؟ و آیا آمادگی مقابله با سختی های خاص مربوط به اشتغال یا خانه داری را دارید یا نه؟



[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:38 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>