سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز

مرتفع‌ترین مجسمه جهان با یکصد و هشتاد و دو متر ارتفاع و صرف هزینه سیصد میلیون دلار در ایالت گجرات هند ساخته می‌شود.

برنا: ارتفاع این مجسمه که تندیسی از «والابهای پاتل» از رهبران ملی‌گرای هند و از قهرمانان مبارزه با استعمارگری انگلیس است، یک دوم ارتفاع ساختمان «امپایر استیت بیلدینگ» در نیویورک است.

والابهای پاتل که مانند مهاتما گاندی اهل گجرات بود، در زمان نخست وزیری جواهر لعل نهرو، مسوولیت وزارت کشور هند را بر عهده داشت. وی همچنین از نزدیکان گاندی بود.

قرار است مجسمه پاتل که آن را «مجسمه وحدت» نامگذاری کرده‌اند، در جزیره‌ای بر روی رودخانه نارمادا در گجرات و در چند کیلومتری طرح عظیم ساخت یک سد برق آبی ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مجسمه 4 برابر بلندتر از مجسمه آزادی در نیویورک و 6 برابر بلندتر از مجسمه حضرت مسیح (ع) در ریودوژانیروی برزیل است و تنها با قایق یا کشتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در این مجسمه چند آسانسور تعبیه شده است که بازدید کنندگان می‌توانند با آن‌ها به فضای داخل چشم‌های مجسمه بروند و مناظر اطراف را تماشا کنند.

این مجسمه شامل یک موزه با تکنولوژی بسیار بالا خواهد بود که تاریخ 90 ساله رهبران آزادی‌خواه هند را در خود جای می‌دهد. از این موزه به عنوان یک مرکز آکادمیک و تحقیقاتی برای حفظ وحدت و انسجام کشور هند استفاده خواهد شد.


[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 4:41 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر