سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز

مردی که  چوبها را با دندان می کندو می خورد/عکس



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:45 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

مقامات دولتی عربستان سعودی اعلام کردند که یک مرد جوان به دلیل بیکاری خود را به آتش کشید.

ایسنا: «یحیی القحطانی» سخنگوی دپارتمان امنیت عمومی عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور خاطر نشان کرد: روز گذشته یک مرد جوان به دلیل بیکاری و نداشتن پول کافی برای خرید مایحتاج منزل، خود را به آتش کشید.

همچنین براساس اعلام کارشناسان دپارتمان آتش‌نشانی این کشور، این مرد جوان با ریختن بنزین بر روی خود، اقدام به خودسوزی کرده است.

این مقام مسئول دولت عربستان سعودی در ادامه به خبرگزاری آسوشیتدپرس، یادآور شد: تلاش‌ها برای نجات این مرد جوان بی‌نتیجه ماند و وی در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی این کشور، «شیخ عبدالعزیز الشیخ » مفتی اعظم عربستان نیز در رابطه با این خودسوزی اعلام کرد: خودکشی به هر دلیل حتی شرایط سخت زندگی و کار، غیر شرعی است و این فرد حتما به مجازات عمل زشت خود می‌رسد.


[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:45 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

گران ترین عروسی جهان هنوز مربوط به جشن عروسی لیزا مینلی، بازیگر برنده اسکار و دیوید گست تهیه کننده در سال 2002 است.

برنا: هزینه های گران ترین ازدواج های دنیا می تواند زندگی بی خانمان ها و گرسنگان را سیر کند.

مؤسسه آمار فوربس با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله هزینه های مربوط به پذیرایی، گل، کیک و ... فهرست گران ترین عروسی های 20 سال اخیر جهان را اعلام کرد.

در حالی که چند روز از آغاز سال 2011 می گذرد گران ترین عروسی جهان هنوز مربوط به جشن عروسی لیزا مینلی، بازیگر برنده اسکار و دیوید گست تهیه کننده در سال 2002 است.

این عروسی پرخرج که 500 نفر به عنوان مهمان در آن دعوت شده بودند حدود 3.5 میلیون دلار هزینه در برداشت.

دومین ازدواج گران دنیا هم با هزینه ای بالغ بر 3 میلیون دلار در سال 2002 برگزار شده است. ازدواج مدل معروف آمریکایی الیزابت هارلی با تاجر هندی نیز دومین ازدواج گران دنیا بود.

در این فهرست نام نیکل کیدمن و کیت اربن سوپراستارهای هالیوودی با هزینه ای بالغ بر 250 هزار دلار به عنوان بیستمین عروسی گران جهان ثبت شده است.



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:44 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

پل لوک ( Paul Luke )، شیر فروش اهل شهر استنفورد لی هوپ ( Stanford-le-Hope ) در استان اسکس ( Essex ) بریتانیا که از ? سالگی بطری شیر گردآوری می کرده است،هم اکنون در موزه کوچک خود بیش از ?? هزار بطری شیر دارد که بزرگترین کلکسیون بطری شیر در جهان می باشد.

وی زحمت زیادی کشیده است و بطری های شیر را با توپ های پلی استایرن(یونولیتی) پر کرده تا به نظر پر از شیر بیایند.

وی زحمت زیادی کشیده است و بطری های شیر را با توپ های پلی استایرن(یونولیتی) پر کرده تا

به نظر پر از شیر بیایند.



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:44 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

آخرو در این آگهی تصویری لباس گرگ را بر تن دارد و طوری وانمود می‌کند که با بر تن داشتن لباسی به این رنگ از همه چیز در امان است.

فارس: مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال اتلتیکومادرید اسپانیا در یک فیلم تبلیغاتی با شعار " سیاه همه چیز است و هیچ چیز نیست " در لباس گرگ برای نایک تبلیغ کرد.

به گزارش سایت شخصی آخرو، کمپانی نایک که به تازگی به رنگ سیاه رو آورده و ست کامل لباس ورزشی خود را در این رنگ به بازار آمریکای جنوبی و آسیا عرضه کرده از داماد مارادونا، آخرو خواسته در یک فیلم کوتاه تبلیغاتی حضور پیدا کرده و برایش تبلیغ کند.


آخرو در این آگهی تصویری لباس گرگ را بر تن دارد و طوری وانمود می‌کند که با بر تن داشتن لباسی به این رنگ از همه چیز در امان است.

برخی نهادهای مبارزه با نژادپرستی انتخاب این شعار را جالب نمی‌دانند و از نایک خواسته‌اند طور دیگری تبلیغ کند.



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:43 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

دلیل موفقیت بعضی از مردم این است که هدف‌ها و برنامه‌های کاملا روشنی دارند و از آنها فاصله نمی‌گیرند.

سیمرغ: تا به حال چند بار برای خودتان برنامه ریزی کرده اید؟ چند بار کاری را شروع کرده، اما به اتمام نرسانده اید؟ چند بار تصمیم گرفته اید که یادگیری زبان انگلیسی، کلاس موسیقی و ورزش و... را به طور جدی شروع کنید، اما بعد از مدتی بی تفاوت شده اید و آنها را رها کرده اید؟!

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است به جای برنامه ریزی، بنشینید و فکر کنید که چرا برنامه هایتان عملی نمی شود؟ این که هر روز قصد انجام کار بزرگی را دارید یا هر روز یک ایده و فکر جدید دارید، برای شما امتیازی محسوب نمی شود؛ مهم این است که دست به کار شوید و ایده هایتان را عملی کنید. مطالعه نکات و اصول زیر به شما در عملی کردن برنامه هایتان یاری خواهد کرد:

مهم ترین اصل روشن بودن هدف است. دلیل این که چرا بعضی از مردم در انجام کارهایشان موفقند، این است که هدف ها و برنامه های کاملا روشنی دارند و از آنها فاصله نمی گیرند. در واقع هر چه برایتان روشن تر باشد که چه می خواهید، موفقیت بیشتری نصیبتان می شود.

افکار و برنامه هایتان را روی کاغذ بیاورید. انسان های موفق قبل از این که دست به اقدامی بزنند، روی کاغذ فکر می کنند. باید زمانی را برای نوشتن برنامه موفقیت و اهدافتان روی کاغذ اختصاص دهید. فقط 3 درصد از افراد این کار را می کنند. این که آنها موفق می شوند اتفاقی نیست، بلکه با طراحی به آن می رسند. وقتی اهدافتان را می نویسید، آن را شفاف و قابل لمس می کنید، با این کار چیزی خلق می کنید که قابل لمس و دیدن است. به بیانی دیگر، هدفی که روی کاغذ نیامده، فقط یک آرزو یا رویاست و هیچ انرژی ای در پشت آن نیست.

برای اهداف و برنامه هایتان مهلت تعیین کنید. برای یک هدف یا تصمیم بدون مهلت مشخص هیچ فوریتی وجود ندارد. شما مجبورید برای به انجام رسانیدن اهدافتان در یک چارچوب زمانی مطمئن دست به یک تلاش فکری بزنید. بدون داشتن یک چارچوب زمانی شما هدفی ندارید، بلکه فقط آرزو خواهید داشت.

چند کار را با هم شروع نکنید. ممکن است شما بعد از خواندن یک کتاب یا مقاله و دیدن یک فیلم، انرژی زیادی برای برنامه ریزی داشته باشید، اما توجه کنید که گنجاندن کارهای متعدد و سنگین خارج از توان تان، خصوصا برای شروع کار، شما را دچار سرخوردگی خواهد کرد.

زنجیرها را پاره کنید. عادت ها و بهانه ها زنجیرهایی هستند که مانع عملی شدن برنامه هایتان می شوند.
اگر شما به تنبلی عادت کرده اید، بیماری خاصی ندارید، فقط یک الگوی ذهنی را مرتبا تکرار می کنید. برای برطرف کردن عادت کافی است این الگو را به هم بزنید و افکارتان را عوض کنید. شما همیشه می توانید برای تاخیرها بهانه ای بیاورید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. کلید شروع کار، در حرکت امروز است.



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:43 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

دادگاه منطقه حکم تخلیه اجباری از منزلمان را صادر کرده است. علت این تخلیه سریع و اجباری این است که ما یک سگ خواننده داریم.

ایسنا: دادگاه عالی آمریکا در حکمی اعلام کرد که یک زوج به دلیل این که سگشان همواره می‌خواند و باعث اذیت و آزار همسایه‌ها شده است، باید منزل مسکونی خود را تخلیه کنند.

«ریتا» و «موری هیمن» که یک زوج اهل منطقه «برانکس» هستند، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور عنوان کردند: روز گذشته دادگاه منطقه حکم تخلیه اجباری از منزلمان را صادر کرده است. علت این تخلیه سریع و اجباری این است که ما یک سگ خواننده داریم.

به گزارش ایسنا، این زوج آمریکایی در ادامه به یکی از روزنامه‌های ایالتی نیویورک یادآور شدند که هنگام آواز خواندن و نواختن پیانو سگمان هم با ما زوزه می‌کشد و می‌خواند. این عامل باعث شده تا تعدادی از همسایه‌ها و آشنایانمان که در ساختمان محل سکونتمان زندگی می‌کنند، از ما به دادگاه شکایت کنند.


این زوج در مصاحبه‌ای که در روزنامه‌ نیویورک دیلی هم منتشر شد، بیان کردند که قصد دارند حکم دادگاه ایالتی را نپذیرند و با آن مخالفت کنند.



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:41 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

این شفقهای قطبی که برای دو هفته به نمایش خود ادامه دادند، ناشی از بادهای قدرتمندی متشکل از ذرات باردار بوده اند که به واسطه فعالیتهای خورشیدی در هفته اول سال 2011 به سوی اتمسفر زمین روانه شده بودند.

مهر: شفقهای قطبی از آغاز سال 2011 میلادی به استقبال آسمان زمین آمدند و مردم بسیاری از نقاط جهان در ماه اول سال 2011 این تصاویر زیبا را در تاریک و روشنای آسمان شاهد بوده اند.

این شفقهای قطبی که برای دو هفته به نمایش خود ادامه دادند، ناشی از بادهای قدرتمندی متشکل از ذرات باردار بوده اند که به واسطه فعالیتهای خورشیدی در هفته اول سال 2011 به سوی اتمسفر زمین روانه شده بودند.

شفقهای آسمانی زمانی به وجود می آیند که این ذرات باردار در مسیر میدان مغناطیسی زمین جاری شده و پس از برخورد با اتمسفر زمین و تحریک مولکولهای هوا در بخشهای قطبی، انرژی اضافی را به صورت نور آزاد می کنند.

فعالیتهای این شفقهای قطبی در هفتم و هشتم ژانویه در حلقه قطب شمال به نقطه اوج خود رسید اما تماشاگران آسمان که در ارتفاعات بیشتری قرار داشتند روزهای بیشتری شاهد این رویداد زیبا بودند.

فورانهای خورشیدی منجر به شکل گرفتن طوفانهای مغناطیسی می شوند که می توانند بر روی فضانوردانی که در حال راهپیمایی فضایی هستند، ماهواره های مدارگرد زمین و سیستمهای ارتباطاتی و شبکه های انرژی تاثیرگذار باشند و یا حتی عملکرد آنها را مختل کنند.

انسانها شفقهای قطبی را در طیفهای رنگی سبز-زرد می بینند زیرا چشم انسان نوری را می بیند که توسط اتمهای اکسیژن و در ارتفاعی پایین در حدود 100 تا 300 کیلومتری از سطح زمین به وجود آمده است. در ادامه تصاویری از اولین نمایش آسمانی از شفقهای قطبی را در سال 2011 مشاهده می کنید:

شفق سال جدید
بخشی از نمایش بزرگ آسمان در سال جدید در کوهستانی در شمال نروژ

شفق قطبی بر فراز جزیره والویا در شمال نروژ

شمال سوئد

غروب خورشید بیگانه
غروب خورشید در افقهای دوردست سیبری به همراه شفق شمالی ظاهری بیگانه به خورشید بخشیده است




[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:40 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

برخی از فعالیتها مانند غذا خوردن تمام اعضای خانواده با یکدیگر و صحبت کردن، باعث گردهمایی و نزدیکی اعضای خانواده می‌شود و اگر یکی از اعضای خانواده غذای خود را جداگانه بخورد همبستگی لازم در خانواده از بین می‌رود.

مهر: کارشناس اداره روان وزارت بهداشت اظهار داشت: فرزندان وقت گذراندن با والدین را از اسباب ‌بازیها و سایر فعالیتها بیشتر دوست دارند.

معصومه افسری افزود: برخی از فعالیتها مانند غذا خوردن تمام اعضای خانواده با یکدیگر و صحبت کردن، باعث گردهمایی و نزدیکی اعضای خانواده می‌شود و اگر یکی از اعضای خانواده غذای خود را جداگانه بخورد همبستگی لازم در خانواده از بین می‌رود.

وی افزود: وقت گذراندن با فرزندان و صرف اوقات خوش با آنها می‌تواند به صورت یک فعالیت جمعی با حضور تمام اعضای خانواده و با خانواده‌ های دیگر باشد همچنین این فعالیتها می‌تواند به صورت اختصاصی بین مادر یا پدر و فرزند صورت گیرد.

کارشناس اداره روان تصریح کرد: ایجاد لحظه‌های شاد و لذت‌بخش در فضای خانواده کار دشواری نیست و فقط کافی است والدین بدانند که چگونه موقعیتهای عادی و روزمره را به لحظاتی شاد و مفرح برای فرزندانشان تبدیل کنند.

وی ادامه داد: برخی از والدین تصور می‌کنند همین که برای فرزندان اسباب ‌بازیهای مختلف تهیه کنند یا برای آنها کارهای مختلف انجام دهند، کافی است و بچه‌ها با این وسایل و فعالیتها سرگرم می‌شوند و دیگر نیازی به وقت گذراندن با فرزندان نیست.

به گفته وی، فرزندان وقت گذراندن با والدین را از اسباب ‌بازیها و سایر فعالیتها بیشتر دوست دارند.

افسری گفت: دوست شدن با فرزند و بهبود بخشیدن رابطه با او، درک کردن فرزند و شناخت دقیقتر وی و کمک به رشد و ارتقاء کودک از اهداف وقت گذراندن با فرزندان است.



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:40 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

این حیوانات تغییر رنگ دهنده در مکانهای مختلفی از جنگلهای بارانی ماداگاسکار تا حیاط خانه این عکاس در "دربی شایر" خود را استتار کرده اند.

مهر: یک استاد عکاسی زیستی تصاویر شگفت انگیزی از حشرات و حیواناتی که برای استتار خود تغییر رنگ می دهند و خود را به شکل محیط در می آورند تهیه کرده است.

الکس هاید، استاد عکاسی زیستی دانشگاه ناتینگهام است. این استاد 27 ساله انگلیسی تصاویری نزدیک از دنیای اسرارآمیز مخلوقاتی که خود را پنهان می کنند تهیه کرده است.

این حیوانات تغییر رنگ دهنده در مکانهای مختلفی از جنگلهای بارانی ماداگاسکار تا حیاط خانه این عکاس در "دربی شایر" خود را استتار کرده اند.

الکس هاید در این خصوص گفت: "کلید موفقیت در عکاسی از این حیوانات این است که بدانی این جانوران در کجا، در چه ساعاتی از روز و تحت چه شرایطی تغییر رنگ می دهند."

در میان تصاویری که الکس هاید گرفته است یک مارمولک که خود را شبیه به پوست درخت کرده ، آخوندکی خود را شبیه گل ارکیده کرده است و قورباغه ای که به شکل خزه ها در آمده است به چشم می خورد.

براساس گزارش دیلی میل، بسیاری از این جانوران ساکن جنگلهای بارانی ماداگاسکار هستند. در ابتدا حدود 90 درصد از این منطقه پوشیده از جنگل بود درحالی که امروز تنها 7 درصد از جنگلهای ماداگاسکار باقیمانده اند و بیش از نیمی از این جنگلها بین 50 تا 60 سال آینده نابود می شود.

این عکاس اظهار داشت: "امیدوارم که عکسهای من بتوانند وابستگی این جانوران را به خاستگاه خود نشان دهد. بسیاری از این جانوران پس از خارج شدن از محل سکونت خود قادر به ادامه زندگی نیستند و ما باید از این اکوسیستمهای حساس محافظت کنیم."

یک آخوندک گل ارکیده برای فرار از دست شکارچی خود را به شکل این گل زیبا در آورده است

مارمولکی که خود را شبیه به پوست ساقه یک درخت کرده است

پروانه فلفلی که خود را روی ساقه درخت فان در حیاط خانه الکس هاید در دربی شایر پنهان کرده است

یک آخوندک ویلونی به طرز غیرقاب تشخیصی خود را در میان برگهای خشک پنهان کرده است

قورباغه در میان خزه ها پارک ملی شبه جزیره ماسوالا

عقرب دریایی در لابه لای شن و ماسه ها و خرده صدفهای ساحل



[ دوشنبه 90/3/30 ] [ 7:39 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>