سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز

اشیای نورانی را در آسمان دیده و بعد این خوک بدنیا آمد و حدس می زند که این موجود فضایی باشد.

لائورانو اسکوبار آریاس کشاورز منطقه سانتاکروز الچول در گواتمالا گفت: اشیای نورانی را در آسمان دیده و بعد این خوک بدنیا آمد و حدس می زند که این موجود فضایی باشد. 

البته نمی توان حرف این مردم محلی را تایید کرد و هنوز کارشناسان نظری در این باره نداده اند.

اما در اینکه چنین موجودی بدنیا امده، صحت دارد.







[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:15 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

اگرچه این خبر در ابتدا آنقدر عجیب و غیرقابل باور بود اما با تأیید مسئولان بانکی کشور همگان را در شوک فرو برد که چگونه یک نفر توانسته است در چنین حجم گسترده از منابع کشور اختلاس کند! با نگاهی مقایسه‌ای و برای درک عمق فاجعه می‌توان چرتکه انداخت و فهمید که با 3000000000000 تومان چه‌ها که نمی‌شود کرد.

تریبون مستضعفین: خبر کوتاه بود: «اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان توسط یک نفر از بانک‌های ایران»!

اگرچه این خبر در ابتدا آنقدر عجیب و غیرقابل باور بود اما با تأیید مسئولان بانکی کشور همگان را در شوک فرو برد که چگونه یک نفر توانسته است در چنین حجم گسترده از منابع کشور اختلاس کند! با نگاهی مقایسه‌ای و برای درک عمق فاجعه می‌توان چرتکه انداخت و فهمید که با 3000000000000 تومان چه‌ها که نمی‌شود کرد.

- می‌توان 30 هزار واحد آپارتمان 50 متری خریداری کرد.
میانگین قیمت هر متر در تهران دو میلیون تومان است.

- می‌توان در یک دوره به 67 میلیون نفر از شهروندان ایران یارانه داد.

- می‌توان 67 میلیون فقره به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کرد.
حقوق ماهانه‌ی هر تحت پوشش 45 هزار تومان است.

- می‌توان 353 هزار پراید خریداری کرد.
قیمت هر پراید حدود هشت ‌میلیون و 500هزار تومان است.

- می‌توان 428 هزار و 571 وام خودرو پرداخت کرد.
بانک‌ها اغلب وام هفت‌میلیون تومانی برای خرید خودرو می‌دهند.

- می‌توان 600 هزار شغل خانگی ایجاد کرد.
برای اشتغال خانگی پنج‌میلیون تومان وام داده شود

- می‌‌توان 100 هزار شغل پایدار ایجاد کرد.
برای ایجاد هر شغل پایدار 30‌میلیون تومان باید هزینه کرد.

- می‌توان به 9 میلیون و 82 هزار و 652 کارگر حقوق پرداخت کرد.
حداقل حقوق کارگران برای سال 90 چیزی نزدیک 330هزار و 400تومان است

- می‌توان شش‌بار صنعت نساجی را نوسازی کرد.
برای نوسازی صنعت نساجی به 500‌میلیون دلار نیاز است.

- می‌توان 12میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داد
سرانه هر دانش‌آموز با محاسبه انرژی 250هزار تومان محاسبه شده است

- می‌توان دو سال، شهروندان ایرانی را درمان رایگان کرد.
سرانه درمان برای ایران پنج‌درصد حداقل حقوق کارگران است.

- می‌توان 27میلیون و پانصد هزار بشکه نفت خریداری کرد.(درآمد 14روز فروش نفت ایران)
قیمت هر بشکه نفت صادراتی ایران 109 دلار است.

- می‌توان برای 24سال به صادر‌کنندگان جایزه پرداخت کرد.
بدهی دولت برای جوایز صادراتیاز سال 86 تا اکنون به رقم 450میلیارد تومان شده است.

- می‌توان 600هزار زندانی آزاد کرد.
آن دسته از زندانی‎هایی که تعهدی کمتر از پنج‌میلیون تومان دارند.

- می‌توان 75هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داد.
با 40میلیون تومان می‌توان بین 20 تا 30 کلاس درس برای دانش‌آموزان ساخت.

- می‌توان پنج‌میلیون و 200هزار سکه خریداری کرد.
در حال حاضر هر سکه حدود 600 هزار تومان رسیده است.

- می‌توان 600 میلیون پرس غذا خریداری کرد.
قیمت میانگین هر پرس غذا پنج‌هزار تومان است.



[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:13 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

اولین هتل کپسولی ژاپن در شهر اوساکا در سال 1979 افتتاح شد و امروزه این نوع معماری در میان ژاپنی ها شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

مهر: هتل کپسولی 9h یکی از جدیدترین انواع هتلهای محبوب کپسولی در ژاپن است که در آن از سیستمی هوشمند برای تنظیم نور و شیب تشک خواب استفاده شده است تا مهمانان در هر کپسول خوابی آرام و طبیعی را تجربه کنند.

"کیشو کروکاوا" نام طراح و معمار ژاپنی است که اولین نمونه معماری کپسولی را در برج کپسولی "ناکاگین" در سال 1972 ارائه کرد، برجی که میکروآپارتمانها و دفاتر کاری در آن ساخته شده است. اولین هتل کپسولی ژاپن در شهر اوساکا در سال 1979 افتتاح شد و امروزه این نوع معماری در میان ژاپنی ها شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

هتل 9h یکی از جدیدترین هتلهای کپسولی در این کشور است که نسبت به دیگر انواع این هتلها بسیار تجملی به شمار می رود. این هتل که در کیوتو واقع شده دارای 125 کپسول مدرن در 9 طبقه است که در آن واحدهای خانمها و آقایان از هم جدا شده اند.

این هتل دارای کمدهای قفلدار، حمام، و اتاق خواب بوده و مهمانان هتل بسته ای شامل بطری آب، خمیردندان، شامپو، صابون، نرم کننده مو، دمپایی و لباس خواب را در هنگام ورود دریافت خواهند کرد.

هر کپسول دارای سیستم زمانبندی پاناسونیکی است که می تواند نور کپسول و انحنای تشک و بالشی که برای اطمینان از قرار گرفتن بدن مهمان در وضعیت طبیعی در هنگام خواب در کپسول، از مواد ویژه ای ساخته شده اند را کنترل کند.

هزینه اقامت در این هتل شبی 65 دلار بوده و متناسب با تسهیلات دریافتی افزایش نیز خواهد داشت. هتل دیگر در شهر "ساپورو" واقع شده و تنها ویژه آقایان است که کپسولهای آن با داشتن پرده، تلویزیون، رادیو، سیستم تهویه هوا، و میزی کوچک فضایی کلاسیک را به وجود آورده است.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، با این همه اقامت در چنین هتلهایی برای افرادی که به فوبیای فضاهای تنگ و کوچک مبتلا هستند، توصیه نمی شود:

هتل کپسولی 9h در ژاپن

اتاقهای این هتل به شکل کپسولهایی هستند که تنها برای خوابیدن طراحی شده اند

مهمان پس از دریافت شماره کپسول می تواند با قرار دادن وسایلش در کمدی مجزا از طریق شماره به استراحتگاه کوچک خود برود

یکی از کپسولها به همراه سیستم تنظیم کننده نور، حرارت، انحنای تشک و بالش، بالش و تشک از مواد ویژه ای ساخته شده اند که می توانند بدن فرد را در هنگام خواب در حالت طبیعی حفظ کنند



[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:12 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

امیلی بالدری دختر 5 ساله ای که در حال بازی در پارک ساحلی در شهری در انگلستان بود موفق شد به کمک پدر خود و تنها با یک بیل اسباب بازی یک فسیل که قدمتی بیش از 160 میلیون سال دارد را پیداکند.

مشرق: همیشه باستان شناسان با دستگاه ها و ابزار به کاوش در مورد فسیل ها مشغول هستند اما این دختر 5 ساله با یک بیلچه اسباب بازی توانست فسیلی با قدمت 160 میلیون سال را پیدا کند.

امیلی بالدری دختر 5 ساله ای که در حال بازی در پارک ساحلی در شهری در انگلستان بود موفق شد به کمک پدر خود و تنها با یک بیل اسباب بازی یک فسیل که قدمتی بیش از 160 میلیون سال دارد را پیداکند.


این فسیل مربوط به جانوری نرم تن است و زیستگاه آن دریا است.بنا به گفته باستان شناسان مربوط به دوره ژوراسیک است.

این فسیل در حدود 41 سانتی متر عرض دارد و این خانواده قصد دارند آن را در خانه خود نگهداری کنند که طبق گفته پدر خانواده این کار از تمام کارهایی که انجام داده سختر است زیرا این فسیل بسیار شکننده است.



[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:10 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

این شکلات 1200 پوند وزن دارد و به همین دلیل نامش در کتاب گینس ثبت شد.




[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:9 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

همه سعی می کنند ماشین های لوکس را برای عروسی خود استفاده کنند اما این داماد چینی در یک اقدام جالب با هشت کامیون که در جلو همه آنها کلمه "سلام" و جمله "عشق برای تمام فصول" به رنگ قرمز حک شده به دنبال عروس رفته و توانست جالبترین عروسی را به نام خود در رسانه ها ثبت کند.




[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:9 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر



[ یکشنبه 90/6/27 ] [ 9:8 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

همه ساله در تاریخ 4 سپتامبر در میدان کوکاکولا در مرکز شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا این مسابقه برگزار می‌شود.

برنا: «سونیا توماس» در جشنواره «خوردن بال مرغ» توانست با خوردن 183 بال در مدت 12 دقیقه، رکورد این مسابقه قهرمانی را بشکند

بنا بر این گزارش، رکورد سال قبل نیز متعلق به «سونیا توماس» بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، همه ساله در تاریخ 4 سپتامبر در میدان کوکاکولا در مرکز شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا این مسابقه برگزار می‌شود.

این مسابقه که اولین بار در سال 2002 برگزار شده است، هر ساله در این تاریخ به مناسبت روز کارگر در آمریکا با تعداد زیادی شرکت کننده برگزار می‌شود.







[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 11:1 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

این رقابت که سومین دور از برگزاری خود را تجربه می کند، توسط رصدخانه گرینویچ و مجله "آسمان در شب" برگزار می شود که در رقابت امسال اخترشناسان آماتور فراوانی بیش از 700 تصویر را شرکت دادند تا به جایزه هزار و 500 پوندی دست پیدا کنند:

مهر: تصویر سیاره مشتری به همراه دو ستاره که در اصل قمرهای Io و "گانیمید" هستند، در رصدخانه رویال در گرینوییچ به عنوان برنده نهایی عکاسی نجومی سال 2011 انتخاب شد.

این عکس زیبا توسط شهروندی بریتانیایی به نام "دامین پیچ" و در جزیره "باربادوس" به ثبت رسیده و در آن نه تنها می توان نوارهای گازی سیاره را مشاهده کرد، بلکه دو قمر مشهور Io و گانیمید که در سمت راست و بالا قرار گرفته نیز در آن مشاهده می شوند. این عکس رتبه اول بخش "سامانه خورشیدی ما" و برنده کلی این رقابت معرفی شده است.

این رقابت که سومین دور از برگزاری خود را تجربه می کند، توسط رصدخانه گرینویچ و مجله "آسمان در شب" برگزار می شود که در رقابت امسال اخترشناسان آماتور فراوانی بیش از 700 تصویر را شرکت دادند تا به جایزه هزار و 500 پوندی دست پیدا کنند:

رتبه اول رقابت عکاس نجومی 2011

مشتری به همراه دو قمر Io و گانیمید

رتبه اول بخش "فضای عمیق"

بقایای ابرنواختر "ولا"، ستاره ای که 12 هزار سال پیش منفجر شده است، این تصویر توسط اخترشناس آماتور ایتالیایی "مارکو لورنزی" ثبت شده است

"حضور الهی" رتبه دوم  بخش زمین و فضا

"اول سالمونسن" عکاس این تصویر را از شفق شمالی در نروژ به ثبت رسانده است، پدیده ای که در اثر بمباران میدان مغناطیسی زمین به واسطه ذرات باردار خورشیدی رخ می دهد

"بهشت کیهانی" رتبه اول بخش زمین و فضا

تصویری از کهکشان راه شیری که توسط عکاسی به نام "تونک تزل" و با سر هم کردن عکسهایی با نوردهی 30 ثانیه ای از سرتاسر آسمان به وجود آمده است

"اژدهای جنگجوی آرا" تصویر مورد تقدیر در بخش آسمان عمیق

این ابر رنگارنگ گازی که به اژدهای جنگجوی آرا شهرت دارد توسط اخترشناس استرالیایی به نام "میشل سیدونیو" از ابری از گازهای نارنجی، سبز و بنفش به ثبت رسیده که چهار هزار سال نوری از زمین فاصله دارد

رتبه دوم اخترشناس جوان "آسمان پر ستاره"

اخترشناس 15 ساله آماتور به نام "نیکول سولیوان" تصویر صدها ستاره و مسیر آنها را که در اثر چرخش زمین بر آسمان شب نقش می بندد، به ثبت رسانده است

"شکار ماه" رتبه دوم بخش انسان و فضا

عکاس فرانسوی با استفاده از تاریکی و روشنایی آسمانی که هلال ماه در آن می درخشد، تصویری ضد نور و ترکیبی از تلاش برای شکار ماه را به تصویر کشیده است

رتبه اول بخش اخترشناس جوان "خسوف و پنهان شدن ماه"

چهره سرخگون ماه در 15 ژوئن 2011 بر فراز هندوستان که توسط اخترشناسی آماتور و 15 ساله گرفته شده است

رتبه اول بخش انسان و فضا "نظاره ستاره ها"

رتبه دوم بخش فضای عمیق "سه گانه لئو"

این تصویر خانوادگی از صورت فلکی لئو توانست رتبه دوم بخش فضای عمیق را برای عکاس آمریکایی به ارمغان آورد، "ادوارد هنری" این تصویر را از کهکشانهایی در فاصله 35 میلیون سال نوری از زمین ثبت کرده است



[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 11:0 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

ویژگی های این آشپزخانه است: حجمی بسیار کوچک / قابلیت بهره برداری چند منظوره /متریال دوستدار محیط زیست.

معماری نیوز: در حال حاضر در برخی از کشورهای جهان و به خصوص در کشورمان ایران ، دو مساله در حوزه ساختمان سازی مطرح است. یکی تبدیل ساخت و ساز عمودی به جای توسعه افقی ساختمان ها و دیگری طراحی فضاهای کوچک برای زندگی بنابراین با توجه به اینکه الزاماً به سمت فضاهای کوچک در خانه پیش میرویم، می بایست تمامی کاربری ها را مطابق با این ویژگی طراحی و اجرا کرد.

به همین خاطر ، اکثر شرکت های نوآور در حوزه طراحی فضاهای مسکونی ، هدف اصلی خود را ، کوچک سازی در کنار فضای چندکاره قرار داده اند.

" Vitot Xavier " یکی از این طراحان می باشد. او آشپزخانه فوق کوچک Sonia را طراحی کرده است . این آشپزخانه دارای سه ویژگی می باشد

1- حجمی بسیار کوچک
2- قابلیت بهره برداری چند منظوره
3- متریال دوستدار محیط زیست



آشپزخانه " Sonia " به عنوان یکی از بهترین طراحی های صنعتی در ماههای اخیر شناخته شده است . روند طراحی این آشپزخانه شامل مطالعه مواد ، مطالعه ارگونومیک و مدل سازی 3D می باشد. در نتیجه ما شاهد یک آشپزخانه ی فوق کوچک و ظریف خواهیم بود که تامین کننده تمام نیازهای کاربر خواهد بود.

سینک ظرفشویی ، اجاق گاز روکار ، کشو و قفسه بندی وسایل ، گرم خانه و سرد خانه، همگی از اجزای آشپزخانه Sonia می باشد.

یکی از ویژگی های جالب این آشپزخانه این است که این است که قابلیت تبدیل به میز غذا خوری را دارا می باشد و کاربر می تواند ، با جابه جایی قطعات ریلی ، یک میز شیک و کوچک را برای صرف غذا آماده کند.



[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 10:59 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>