سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز

خانم فوکودا تمرین جودو را در سال 1935 شروع کرد و تنها شاگرد زنده بنیانگذار مدرسه جودوی کانو جیگورو است.

 مشرق: فوکودا اکنون یکی از 4 نفر افراد زنده دنیا است که موفق به دریافت درجه دهم کمربند مشکی جودو(دان10) شده است.

برای درک بهتر اهمیت موفقیت فوکودا لازم است بدانید که در طول تاریخ فقط 16 نفر موفق به کسب این افتخار شده اند.
خانم فوکودا تمرین جودو را در سال 1935 شروع کرد و تنها شاگرد زنده بنیانگذار مدرسه جودوی کانو جیگورو است.
 
 
او به اصرار معلمش انگلیسی را فرا گرفت تا جودو را در سطح بین المللی رواج دهد.
در دورانی که ازدواج کردن، تشکیل خانواده دادن و خانه داری یک رسم رایج در جامعه بود، فوکودا بر خلاف سنت موجود، فراگیری جودو وفننون رزمی را ترجیح داد. 
او می گوید:«من فقط جودو کار می کردم و با جودو ازدواج کردم. هرگز تصوری در مورد این راه طولانی نداشتم.»
در مدرسه جودوی جیگورو تا مدت ها زنان اجازه نداشتند کمربند مشکی بالاتر از 5 داشته باشند و فوکودا در سال 1972 که بخش زنان در مدرسه راه اندازی شد، به افتخار داشتن کمربند مشکی درجه6(دان6) ارتقا یافت.
 
 
فوکودا می گوید، او جودو را آگاهانه انتخاب کرد تا در عین نجابت، مهربانی و زیبایی به لحاظ جسمی و ذهنی نیز محکم و قوی باشد.
فوکودا معتقد است: این نوع زیبایی به ظاهر نیست بلکه آگاهانه است و می افزاید: زیبایی درون روح مهربانی است. این اعتقاد من است ودر تمام زندگی و در رویاهایم این نوع زیبایی را دوست داشتم.
گفتنی است، سنسی کیکو فوکودای 98 ساله همچنان هفته ای سه روز در آموزشگاه جودوی زنان، جودو آموزش می دهد.

 



[ یکشنبه 90/5/23 ] [ 3:13 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

 


















[ یکشنبه 90/5/23 ] [ 3:12 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

 

دیوید آتنبرو مستندساز مشهور انگلیسی در مجموعه حیات خود نمونه هایی از عجیبترین گونه های جانداران در جهان را به همراه محل زندگی آنها معرفی کرده که پرنده ماهی از جمله این گونه ها به شمار می رود یکی از رویایی ترین این جانداران پرنده ماهی ها هستند که قادرند مسافتی برابر 50 متر را بر فراز آب دریا پرواز کنند، این ویژگی منحصر به فرد که هیچ ارتباطی با گونه آبزیان ندارد به این ماهی های کوچک کمک می کند به راحتی از تهدید شکارچیان خود بگریزند این جانداران در مناطق گرمسیری زندگی می کنند و آخرین رکوردی که از مدت پرواز این ماهی های زیبا به ثبت رسیده 45 ثانیه پرواز در خارج از سطح آب بوده است







[ پنج شنبه 90/5/20 ] [ 11:40 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

ا‌به‌حال به‌وجود رودخانه‌ای در زیر دریا فکر کردید؟! در منطقه‌ی Cenote Angelita در کشور مکزیک این محل وجود داره!این تصاویر زیبا توسط Anatoly Beloshinchin

گرفته شده، اون در مورد این محل می‌گه: “ما در عمق 30متری هستیم، آب تمیز و تازه‌ای در این قسمت وجود داره. بعد در عمق 60 متری، آب شور (نمک) رو حس می‌کنیم و در زیر این قسمت من یک رودخانه می‌بینم، یک جزیره و شاخ و برگ‌هایی که در اطرافش هست…! واقعیتش این هست که رودخانه‌ای که شما می‌بینید، لایه‌ای از هیدروژن سولفید هست.”
باید حس جالبی باشه دیدن یک رودخونه در عمق 60 متری دریا!
.
 


[ پنج شنبه 90/5/20 ] [ 11:36 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

دانشمندی پس از مشاهده تغییر رنگ شکم یک مورچه پس از نوشیدن از قطره ای شیر تصمیم گرفت این پدیده را با استفاده از قطرات رنگی آب قند به آزمایش گذاشته و از آن عکاسی کند.

 شاید مورچه ها از آنچه می خورند واقعا آگاهی نداشته باشند اما شکم شفاف آنها می تواند آنچه که خورده شده است را به خوبی آشکار کند.

 عکاس علمی و دانشمند زیست شناسی به نام "محمد بابو" با توجه به این پدیده از مورچه ها در حالی که مشغول نوشیدن قطراتی رنگی از آب قند بودند، عکاسی کرده است. وی با چکاندن قطراتی از آب قند در رنگهای مختلف به مورچه ها اجازه داد تا از این قطرات تغذیه کنند.

 به گفته وی برخی از مورچه ها با نوشیدن از رنگهای مختلف رنگهای ترکیبی جدیدی را در شکم خود به وجود می آوردند. وی پس از اینکه مشاهده کرد شکم یک مورچه پس از نوشیدن از یک قطره شیر به رنگ سفید تغییر کرد متوجه این پدیده طبیعی شد و تصمیم گرفت آن را به تصویر بکشاند.

 بابو برای اینکه بتواند از قطره ها عکاسی کند آنها را بر روی سطحی پارافینی چکاند تا شکل اصلی قطرات حفظ شود. این قطرات ترکیبی از آب و قند، رنگهای خوراکی آبی، سبز، زرد و قرمز بودند.

 وی در حین این آزمایش دریافت مورچه ها رنگهای روشن مانند زرد و سبز را ترجیح می دهند. به گفته وی رنگهای تیره تر به هیچ وجه توجه مورچه ها را به خود جلب نمی کردند اما در مقابل به دور قطره های زرد و سبز روشن انبوهی از مورچه ها بر روی یکدیگر تلنبار می شدند.

 بر اساس گزارش ان بی سی، وی از این علاقه مورچه ها برای ساماندهی صحنه عکاسی خود استفاده کرد، به این شکل که قطرات قرمز و آبی را کوچکتر و قطرات زرد و سبز را بزرگتر ایجاد کرد تا از انباشته شدن مورچه ها بر روی یکدیگر جلوگیری کند:





[ پنج شنبه 90/5/20 ] [ 11:34 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

باهوش ترین فرد شناخته شده در طول تاریخ، از همه نوابغی که می شناسیم، ضریب هوشی بالاتری داشته اما ناشناخته مانده است. ویلیام جیمز سایدس در یک سالگی قادر بود بنویسد و در 5 سالگی به 5 زبان صحبت می کرد.

 

نابغه


از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین 85 تا 115 است، فردی که ضریب هوشی 250 داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود. 

ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در 5 سالگی به 5 زبان رایج دنیا صحبت کند و در 11 سالگی استاد دانشگاه هاروارد شد. سایدیس در سال 1898 در آمریکا به دنیا آمد و در سن 46 سالگی نیز از دنیا رفت. 

او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت.

 

از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در 18 ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در 8 سالگی به 8 زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت.

ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین 155 تا 200 است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را 180 تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز 160 است



[ پنج شنبه 90/5/20 ] [ 11:33 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر





[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:4 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر










[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:3 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر



[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:3 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

به نظر شما زیباترین غار دنیا کجاست؟ به اعتقاد "لیندی وایدرهافر" غاری زیباتر از این معبد لاجوردی که به دست طبیعت ساخته شده است وجود ندارد.

مهر: یک عکاس مناظر و محیط زیست شناس آمریکایی تصاویری بی نظیر از غاری لاجوردی در شیلی تهیه کرده است که به نظر می رسد زیباترین غار دنیا باشد.

به نظر شما زیباترین غار دنیا کجاست؟ به اعتقاد "لیندی وایدرهافر" غاری زیباتر از این معبد لاجوردی که به دست طبیعت ساخته شده است وجود ندارد.

این زن 67 ساله ساکن کلورادو به عنوان یک محیط زیست شناس و عکاس بزرگ مناظر طبیعی از سال 2003 تاکنون شیفته این "معبد مرمری" در دریاچه "جنرال کاره را" واقع در پاتاگونیا در شیلی شده است.

این غار مرمری تقریباً پر از آب در کنار یک دریاچه لاجوردی و آسمان آبی فیروزه ای در مدار 45 درجه جنوبی، منظره ای خیالی را در دل طبیعت ساخته اند.

این شاهکار خالق در حدود فاصله 2 هزار کیلومتری در جنوب سانتیاگو در میان مناطقی از دریاچه های بزرگ و کوههای آند قرار دارد.

براساس گزارش لارپوبلیکا، همانطور که "لیندی" در کتاب خود با عنوان "نور آبی" گفته است، این غارها "جاودیی" هستند و این عکسها می توانند تصوری از این مناظر خیالی در دنیای واقعی را در ذهن بیننده ایجاد کنند.




[ شنبه 90/5/15 ] [ 2:2 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>