سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز

مجله فوربس در طبقه بندی 2011 ثروتمندترین مردان دنیا بار دیگر بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت را به عنوان پولدارترین آمریکایی و دومین ثروتمند دنیا انتخاب کرد.

مهر: بیل گیتس که پیش از این بارها در طبقه بندی سالانه فوربس برای تعیین ثروتمندترین مردان آمریکا اول شده بود بار دیگر در راس این فهرست ایستاد.

در میان 400 ثروتمندی که در این طبقه بندی وارد شده اند "بنیانگذار غول نرم افزاری دنیا" در سکوی نخست ایستاد تا در ادامه آن اسامی آشنای دیگری از دنیای فناوری قرار گیرند.

برپایه این طبقه بندی جدید، بیل گیتس با 59 میلیارد دلار دارایی، پولدارترین مرد آمریکا و پس از "کارلوس اسلیم"، تاجر مکزیکی، دومین مرد ثروتمند دنیا شد.

هرچند بیل گیتس از سال 2008 رسماً با دنیای فناوری خداحافظی کرد و در سالهای اخیر 28 میلیارد دلار صرف فعالیتهای بشردوستانه ای چون مبارزه با بیماریها، گرسنگی و بی سوادی در نقاط مختلف دنیا به ویژه آفریقا کرده است همچنان به عنوان یکی از بزرگان فناوری شناخته می شود.

در این طبقه بندی، پس از بیل گیتس نامهای دیگری نیز به چشم می خورند که در عرصه فناوری و اینترنت پیشگام هستند.

به طوریکه، "لری الیسون"، بنیانگذار شرکت اوراکل با 33 میلیارد دلار دارایی در رتبه سوم و "جف بزوس"، بنیانگذار شرکت آمازون با 19.1 میلیارد دلار در رده سیزدهم ثروتمندترین مردان آمریکا قرار گرفته است.

نکته شگفت انگیز در طبقه بندی 2011 مجله فوربس در این است که برای اولین بار، مارک زاکربرگ، مخترع فیسبوک با 27 سال سن و 17.5 میلیارد دلار دارایی در میان 20 ثروتمند اول آمریکا قرار گرفته است و با ایستادن در سکوی چهاردهم حتی از بنیانگذاران گوگل، "سرگی برین" (رتبه پانزدهم، 38 ساله مالک 16.7 میلیارد دلار) و "لری پیج (رتبه شانزدهم، 38 ساله مالک 16.7 میلیارد دلار) سبقت گرفت.

هرچند ثروت بنیانگذاران گوگل هم نسبت به 15 میلیارد دلار سال گذشته 1.7 میلیارد دلار بیشتر شده است.

در این طبقه بندی در میان دیگر ثروتمندان دنیای فناوری، استیو جابز بنیانگذار اپل با 7 میلیارد دلار در رتبه 39، اریک اشمیت رئیس سابق هیئت مدیره گوگل با 6.2 میلیارد دلار در رتبه 50، رید هافمن، رئیس شبکه اجتماعی کاری LinkedIn با 1.5 میلیارد دلار در رتبه 293 و دیوید فیلو، بنیانگذار دوم یاهو با 1.1 میلیارد دلار در رتبه 375 قرار گرفته اند.



[ سه شنبه 90/7/5 ] [ 11:18 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

به تازگی یک دوربین دیجیتال تولید شده است که به کاربران این اجازه را میدهد تا از اثر انگشت خود عکس بگیرند.

مشرق: شرکت آمریکایی هامچر چلمر به تازگی کوچکترین دوربین دیجیتال دنیارا که تمام امکانات را داراست تولید کرده است.این دوربین تنها به اندازه یک بند انگشت یعنی 3 سانتی متر و وزنی به اندازه 14 گرم دارد.
مدیر این شرکت اعلام کرد:اگرچه این دوربین کوچکترین دوربین جهان است اما میتوانند عکس گرفته و همینطور قابلیت فیلمبرداری نیز دارد.
احتمال آن میرود که این دوربین با استقبال مردم روبرو شود .همچنین لازم به ذکر است که این دوربین به همراه یک مچبند ارائه میشود تاهمیشه در کنار شما باشد و آن را گم نکنید.



[ سه شنبه 90/7/5 ] [ 11:18 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر


"کانی کالپ" پیش از اینکه جراحی پیوند صورت در سال 2008 بر روی او انجام شود لبها، گونه ها، بینی، یکی از چشمها و دهان خود را در اثر حمله وحشیانه و شلیک مستقیم همسرش به صورت او، از دست داده بود.
مهر: اولین فردی که در آمریکا مورد پیوند کامل صورت قرار گرفته است، پس از سه سال بهبود قابل توجهی پیدا کرده و می گوید صورتی که اکنون در اختیار دارد، صورت او نیست اما از داشتنش بسیار خوشحال است.

"کانی کالپ" پیش از اینکه جراحی پیوند صورت در سال 2008 بر روی او انجام شود لبها، گونه ها، بینی، یکی از چشمها و دهان خود را در اثر حمله وحشیانه و شلیک مستقیم همسرش به صورت او، از دست داده بود.

چهره "کانی کالپ" در جوانی و پیش از حمله همسرش

"کانی" که اکنون 48 سال سن دارد اولین فردی است که تحت جراحی کامل صورت قرار گرفت، پس از سالها و در پی آزادی همسرش از حبسی هفت ساله به اتهام از بین بردن صورت کانی، می گوید تصویر لحظه ای که همسرش به صورت او شلیک کرده هرگز از ذهنش پاک نمی شود. در پی این حمله وحشیانه صورت کانی دچار آسیب دیدگی بسیار شدیدی شده و وی بینایی خود را تقریبا از دست داد.

پس از این حادثه دردناک، کانی در بیمارستان بستری شد و جراحان تلاش کردند آسیبهای ناشی از این شکلیک را ترمیم کنند. "چاد گوردون" یکی از هشت جراحی که در جراحی بزرگ پیوند صورت کانی حضور داشت می گوید: مشکلی که برای ترمیم صورت کانی وجود داشت یافتن اهدا کننده زنی در گره سنی و گروه خونی او در منطقه ای بود که کانی سکونت داشت، از این رو احتمال یافتن گزینه ای با چنین شرایطی بسیار دشوار بود.

چهره خانم کالپ پس از حمله

در نهایت در 10 دسامبر 2008 تیم جراحان در نهایت ناباوری یک اهدا کننده پیدا کردند، زنی که در اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده بود توانست شانسی که کانی برای چهار سال انتظارش را کشیده بود را به او هدیه کند. گوردون به کانی اخطار داده بود که این جراحی می تواند منجر به مرگ او شود اما کانی که به معجزه زنده ماندنش پس از شلیک مرگبار امید بسته بود خطر جراحی را پذیرفت.

جراحان بخش آسیب دیده صورت کانی را به کلی تخلیه کردند و سپس بخش مورد نیاز صورت اهدا کننده را که با استفاده از یک الگوی پلاستیکی به دست آورده بودند را جایگزین بخش آسیب دیده صورت کانی کردند. طی این جراحی استخوانهای گونه، فک بالایی، سقف دهان، بخشی از حدقه چشم و دندانها جایگزین بخشهای آسیب دیده صورت کانی شدند.

اسکن صورت کانی پیش و پس از جراحی پیوند

پایان موفقیت آمیز این جراحی شرایط زندگی کانی را بهبود داد اما او می دانست که باید تا پایان زندگی خود با مشکلات بزرگ جسمی و روحی دست و پنجه نرم کند. او می گوید: من هر روز باید با خاطرات تلخی که تجربه کرده ام زندگی کنم. پس از پیوند همه فکر می کنند که حال من بهتر شده و همه چیز رو به راه است، امیدوارم بتوانم به جهان نشان دهم که از بین رفتن صورت تنها معضل افرادی مانند من نیست.

صورت خانم کالپ در ماه های اولیه پس از جراحی

اکنون پرستاری به صورت هفتگی سه بار صورت کانی را معاینه می کند تا از سلامت آن مطمئن شده و وضعیت سیستم ایمنی بدن او را کنترل کند. کانی هر روز مجموعه ای از 11 قرص و دیگر داروها را مصرف می کند تا سیستم ایمنی بدنش را در برابر صورتی که دریافت کرده، ضعیف نگه دارد. در حال حاضر تنها چشم چپ او دید بسیار محدودی دارد اما با استفاده از چند ابزار پیشرفته می تواند بسیاری از کارهای روزمره اش را انجام دهد. از جمله این ابزارها یک جعبه داروی سخنگو، ساعت سخنگو، اسکنر لباس برای اعلام رنگ لباسها است.

انجام یک سری از حرکات هنوز بری کانی بسیار دشوار است اما او انجام چنین کارهایی را به اهداف آینده خود تبدیل کرده است، مسواک زدن، نوشیدن مایعات از طریق نی و لبخند زدن از جمله این حرکات هستند. کانی می گوید: شنیده ام که برای لبخند زدن به ماهیچه های کمتری نیاز است تا اخم کردن، به همین دلیل نمی توانم درک کنم که چرا بیشتر مردم همیشه اخم کرده اند، آنها باید لبخند بزنند زیرا انرژی کمتری از آنها می گیرد.

چهره کنونی خانم کالپ

بر اساس گزارش دیلی میل، کانی همچنین در فعالیتهای اجتماعی مشارکت دارد تا بتواند به عنوان یک سفیر ذهنیت انسانها را درباره اهدای عضو، عملی که زندگی او را متحول ساخته، بهبود ببخشد.



[ سه شنبه 90/7/5 ] [ 11:14 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

نکته قابل تامل در مورد اسکلت داخل قبر، قرار گرفتن سر ملکه در بین دو کاسه است.

مشرق: پس از جستجوهای زیاد در گواتمالا مقبره ملکه مایاها با قدمت دو هزار ساله کشف شد.

مقبره ملکه مایاها

نکته قابل تامل در مورد اسکلت داخل قبر، قرار گرفتن سر ملکه در بین دو کاسه است. از دیگر نکات آن باید به پیدا شدن جواهرات و ظروف قدیمی شامل چاقوهای تشریفاتی، گلدان ها و مهره ها اشاره کرد.

مقبره ملکه مایاها
همچنین در نزدیکی این مقبره، مقبره دیگری به قدمت هزار و سیصد سال متعلق به یک بچه نیز یافت شده است. این دو مقبره اولین آرامگاه هایی هستند که در این منطقه پیدا شده اند. این منطقه به عنوان مرکز کار مایاها شناخته می شود و مدت هاست باستان شناسان در این منطقه به جستجو می پردازند.

سر ملکه به طور عجیبی در کاسه قرار گرفته است.

مقبره ملکه مایاها



[ سه شنبه 90/7/5 ] [ 11:12 صبح ] [ هادی گرافبک ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::