سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواندنی‌های جالب راجع به همه چیز

یک خرس صورت کوتاه متعلق به آمریکای جنوبی رکورد بزرگترین خرس جهان را شکسته و آن را به خود اختصاص داد.

مهر: محققان اعلام کردند عظیم الجثه ترین خرس جهان که از یک خرس معمولی بزرگتر بوده و یک خرس قطبی در برابر آن بسیار کوچک است را شناسایی کرده اند.

یک خرس صورت کوتاه متعلق به آمریکای جنوبی رکورد بزرگترین خرس جهان را شکسته و آن را به خود اختصاص داد.

این خرس در هنگام ایستادن 3/3 متر ارتفاع داشته و وزن آن در حدود هزار و 600 کیلوگرم بوده است. این خرس که در دوره پلیستوسن در آرژانتین زندگی می کرده است از بلندترین خرسهای کنونی نیز بلندتر بوده است.


ابعاد عظیم بدن به این جاندار در نجات آنها از دورانی که در آن تمامی جانداران در حال انقراض بوده اند بسیار تاثیرگذار بوده است. به گفته دانشمندان در آن دوران این خرس بزرگترین و قدرتمند ترین شکارچی خشکی در جهان بوده است که هیچ نگرانی از خورده شدن توسط جاندار دیگری را نداشته است.

محققان دانشگاه تنسی شرقی پس از بررسی بقایای فسیلی به جا مانده از این خرس موفق به ارائه این اطلاعات درباره عظیم ترین خرس جهان شدند. این فسیل در شهر "لا پالا" کشف شده است. بررسی هفت استخوان اصلی در این فسیل توانست ابعاد واقعی بدن این جاندار را مشخص کند.

خرس مورد بررسی دانشمندان با وجود زخمهای زیادی که در طول زندگی برداشته بود، توانسته بود عمر طولانی را پشت سر بگذارد. فسیل مورد بررسی نشانه هایی از زخمهایی عمیق را بر بدن خرس به همراه داشته است. دانشمندان منشا دقیق این زخمها را نمی دانند اما گمان می برند نبرد میان خرسهای نر با یکدیگر می تواند یکی از عوامل ایجاد این زخمها باشد.

بر اساس گزارش دیسکاوری این خرس که از دسته خرسهای Tremarctines به شمار می رود تنها یک گونه نماینده مدرن دارد، خرس عینکی که با گذشت زمان و انتخاب طبیعی ابعاد بدنش کوچکتر شده است.


[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 12:29 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 12:27 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

 
صندلی
 
صندلی های عجیب و غریب
 
 
 
 
 
 
 
صندلی های عجیب و غریب
 
صندلی های عجیب و غریب
 
صندلی های عجیب و غریب
 
 
 


[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 12:23 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

همشهری بچه ها



[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:56 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

لاکپشتهای دریایی اصولا بی آزارتر از آن هستند که کسی بخواهد به سوی آنها گلوله شلیک کند، اما محققان "بروس" لاک پشت دریایی را در حالتی یافتند که فردی چهار گلوله به گردن او شلیک کرده بود و باله هایش به دلیل برخورد با طنابها و تورهای ماهیگیری به شدت آسیب دیده بود.

مهر: محافظان محیط زیست در آمریکا توانسته اند جان لاکپشت دریایی مجروحی که برای تولید نسل لاکپشتهای سبز دریایی مهره ای کلیدی به شمار می رود را از مرگ حتمی نجات دهند.

لاکپشتهای دریایی اصولا بی آزارتر از آن هستند که کسی بخواهد به سوی آنها گلوله شلیک کند، اما محققان "بروس" لاک پشت دریایی را در حالتی یافتند که فردی چهار گلوله به گردن او شلیک کرده بود و باله هایش به دلیل برخورد با طنابها و تورهای ماهیگیری به شدت آسیب دیده بود.

با این حال این گلوله ها که ظاهرا هنگامی به "بروس" شلیک شده اند که او برای نفس گیری سرش را از آب بیرون آورده است، بر بدن او بی اثر بوده اند. گلوله ها به هیچ یک از ساختارهای حیاتی بدن لاکپشت، استخوانهای اصلی، سیستم تنفسی و سیستم بلع آسیبی وارد نکرده اند.

در حال حاضر تنها 50 یا 60 نمونه از این لاکپشتها در آبهای گرم سواحل سن دیه گو زندگی می کنند، جمعیتی که برای نجات یافتن در طولانی مدت بسیار اندک است.

این لاکپشت دریایی سبز رنگ که محققان احتمال می دهند در پی تمرین تیراندازی افرادی به این وضعیت دچار شده است از یک هفته پیش تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش ان بی سی، پس از اینکه محققان توانستند وضعیت لاکپشت را تثبیت کنند با استفاده از تصویربرداری های پرتو ایکس مکان گلوله های گردن بروس را تعیین کردند. اکنون بروس برای بازیافتن سلامت خود به چند ماه زمان نیاز دارد، دوره ای که طی آن باید 9 تا 13 کیلوگرم به وزن بدن او افزوده شود تا پس از آن محققان به لاکپشت اجازه دهند به دریا بازگردد.



[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:55 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

وزن هر از یک ملخهایی که این باد عظیم را تولید می کنند بیش از یک تن است. اما با وجود این اندازه بزرگ، این پنکه ها می توانند با سرعت 230 دور در دقیقه (حدود 4 دور در ثانیه) بچرخند.

مهر: گروهی از خبرنگاران موفق شدند سفر کمیابی را به داخل لوله های فولادی به قطر 24 متر انجام دهند که بزرگترین تونل بادی دنیا را می سازند.

این تونل بادی عظیم در مرکز ملی تحقیقات هوا فضا در "مودان" فرانسه واقع شده است. وزن هر از یک ملخهایی که این باد عظیم را تولید می کنند بیش از یک تن است. اما با وجود این اندازه بزرگ، این پنکه ها می توانند با سرعت 230 دور در دقیقه (حدود 4 دور در ثانیه) بچرخند.

یک مدل هواپیمای  A380  در داخل این تونل بادی غول پیکر معلق است
در این تونل می توان بادی با سرعت حداکثر 12 برابر سرعت صوت را شبیه سازی کرد 

این چهار تونل در مودان برای تست هواپیماهای مافوق صوت وزارت دفاع به کار می روند. این سازه عظیم که دور از دید با دقت بسیار بالایی ساخته شده بود پس از جنگ جهانی دوم کشف شد.

ملخهای غول پیکری به وزن یک تن که قادرند با سرعت 230 دور در دقیقه بچرخند و باد را به داخل تونل به قطر 24 متر هدایت کنند

ژان- پل بکلا مدیر آزمایشات در سایت "مودان" واقع در شرق فرانسه اظهار داشت: "یک ماموریت نظامی فرانسوی در سال 1945 یک تونل بسیار بزرگ را که در اتریش توسط آلمانها ساخته شده بود کشف و سپس این تونل را به فرانسه منتقل کردند."

وی افزود: "این سایت که برای سنجش کیفیت هوا انتخاب شده است مزایایی دارد که یکی از آنها نزدیکی به سد است که می تواند انرژی لازم برای باد تونلها را تامین کند. این تونلها به تنهایی یک هزارم توان برق کشور را مصرف می کند."

نمای بیرونی سایت مودان در مرز فرانسه و ایتالیا

براساس گزارش دیلی میل، پاتریک واگنر، مدیر سایت مودان که پیش از این آخرین بار در سال 2003 درهای این مرکز را به روی خبرنگاران گشوده بود درباره این تونلها توضیح داد: "به خاطر این تونلها، تستهای پرواز نزدیک به شرایط واقعی انجام می شوند. به این ترتیب کیفیت هواپیماها بهبود یافته و مصرف سوخت آنها کمتر می شود."




[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:55 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

این شرکت که آن موقع ?? کارمند بیشتر نداشت، گوگل نام داشت!

آخرین نیوز: سال ????، خانم بونی براون Bonnie Brown، تازه از همسرش جدا شده بود. او با خواهرش زندگی می‌کرد و آینده‌ای نامشخص داشت. تا اینکه شانس آورد و یک آگهی استخدام دید. یک شرکت در «سیلیکون ولی» ، احتیاج به یک ماساژور داشت که به خانه‌های کارمندانش برود و آنها را ماساژ دهد.

این شرکت که آن موقع ?? کارمند بیشتر نداشت، گوگل نام داشت!

این خانم از اینکه عاقبت‌اندیشی کرده و به توصیه مشاور اقتصادی‌اش گوش نکرده و سهامش را نگه داشته خوشحال است. حالا این خانم ?? ساله در یک خانه بزرگ ? هزار فوت مربعی در نوادا زندگی می‌کند و به علاوه ماساژور مخصوص خودش را دارد. او مسافرت‌هایی هم به نقاط مختلف جهان برای سرکشی بنیاد خیریه‌ای که تأسیس کرده، انجام می‌دهد.


تخمین زده می‌شود، هزار نفر از کارمندان گوگل با در اختیار داشتن سهامی بیشتر از ? میلیون دلار، از طریق رشد خیره‌کننده ارزش سهام گوگل میلیونر شده باشند.

هر سهم گوگل در بدو تأسیس ، ?? دلار ارزش داشت.

بد نیست ارزش سهام رؤسای گوگل را هم بدانید، ارزش سهام لری پیج ?? میلیارد دلار و ارزش سهام سرگئی برین ???? میلیارد دلار است.

در طی دوران رشد اقتصادی، ارزش سهام شرکت‌های دیگری مثل یاهو و نت‌اسکیپ هم افزایش پیدا کرده است ولی هیچ کدام از شرکت‌ها قابل مقایسه با گوگل نیستند.

ارزش فعلی هر سهم گوگل ?????? دلار است. امسال سهام گوگل ?? درصد ترقی کرد که معادل افزایش ارزش به میزان ??? دلار برای هر سهم است.

او این کار پاره‌وقت را در گوگل قبول کرد. خانم براون هفته‌ای ??? دلار دستمزد می‌گرفت و این امکان را هم داشت که به جای دستمزد نقدی، سهام شرکت را بخرد.

بعد از ? سال مدام، ماساژ مهندسان گوگل، خانم براون بازنشست شد، ولی سهام گوگل آنقدر رشد کرده بود که این خانم میلیونر شده بود!


[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:54 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

می‌توان به این خودروها به عنوان یک محصول موفق و مبتنی بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و در عین حال مناسب برای استفاده‌های درون‌شهری نگاه کرد‌

جام جم آنلاین: حرکت بر مدار فناوری‌های روز دنیا، تولید محصولاتی با قابلیت‌های حرکتی بالا و در نهایت تامین نیاز بازارهای جهانی 3 فاکتور مهمی است که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو در کشورهای مختلف جهان سال‌هاست روی آن متمرکز شده‌اند، اما به نظر می‌رسد همزمان با توجه به 2 فاکتور نخست، کارآمد بودن خودروهای تولیدی به نوعی که بتوان آنها را صرفا نه از قاب محصولات مفهومی دید یک اصل اساسی است که در خودروهای معرفی شده در این گزارش بخوبی دیده می‌شود.

لوتوس Evora S

شرکت خودروسازی لوتوس در مقایسه با برندهای شناخته شده دنیا سابقه چندان طولانی ندارد با این حال در چند سال اخیر و بخصوص در 8 سال گذشته مدل‌هایی طراحی و روانه بازارهای جهانی کرده است که اکثر آنها در یک وجه، شباهت زیادی دارند: اسپرت سرعتی. با این حال می‌توان به این خودروها و بخصوص Evora S به عنوان یک محصول موفق و مبتنی بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و در عین حال مناسب برای استفاده‌های درون‌شهری نگاه کرد. Evora S یک خودروی 6 سلیندر سرعتی است که پایداری و فرمانپذیری 2 مشخصه بارز آن محسوب می‌شود. در عین حال به نظر می‌رسد به فاکتور طراحی نیز توجه جدی شده باشد. گفته می‌شود طراحی برند این خودرو و مدلسازی‌های مربوط به آن چندین ماه طول کشیده است. نتیجه کار در نوع خود محصول جذاب و فوق آیرودینامیک بوده است. Evora S ظاهری کشیده دارد و نکته جالب این‌که شیشه جلوی خودرو تقریبا در راستای کاپوت آن قرار دارد. این به معنای کاستن از مقاومت هوا تا حد قابل توجه است. در این خودرو ابتکار عمل جالبی دیده می‌شود و آن دکمه‌ای موسوم به دکمه اسپرت است، اما نقش این دکمه در سیستم موتوری خودرو چیست؟ راننده می‌تواند با فشردن این دکمه کوچک باز و بسته شدن سوپاپ‌های خودرو را به نوعی تنظیم کند و در نتیجه مصرف سوخت در آن تا حد زیادی بهینه می‌شود. توان موتور نیز در نوع خود چشمگیر است: 355 اسب بخار برای خودرویی در این کلاس و سطح، توان چشمگیری به شمار می‌آید. در حقیقت می‌توان تصور کرد Evora S در میان بسیاری از خودروهای پرتوان در استفاده‌های درون‌شهری یک گزینه قدرتمند باشد. این خودرو البته وزن چندان زیادی هم ندارد و با وزنی در حدود 1440 کیلوگرم در رده خودروهای سرعتی و قدرتمند نسبتا سبک وزن به شمار می‌آید. همین وزن مناسب موجب شده است تا این خودرو صفر تا 100 را تنها در 8‌/‌4 ثانیه طی کند. 8‌/‌4 ثانیه رکورد مناسبی است و از این نظر می‌توان آن را یک خودروی متوسط سرعتی با قابلیت‌های بالا از جمله فرمانپذیری مناسب توصیف کرد. فلزی که در ساخت بدنه این خودرو به کار گرفته شده، آلومینیوم است. این فلز یعنی سبکی در عین استحکام. از این رو بدنه Evora S را می‌توان مثال بارزی از خودروهای سبک و مقاوم امروزی برشمرد. درون این خودرو نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چرم به کار گرفته شده برای صندلی‌های این خودرو سفارشی است و گفته می‌شود عمر مفید آن دست کمی از عمر مفید خودرو ندارد. نمایشگری که در کنسول مرکزی این خودرو نصب شده است انبوهی از اطلاعات مورد نیاز و مفید برای راننده و سرنشینان را در اختیار آنها قرار می‌دهد. این اطلاعات از ارتباطات ماهواره‌ای گرفته تا جزئی‌ترین حال و روز خودرو خیال راننده و سرنشینان را از ایمنی خودرو راحت کرده است. در کل می‌توان Evora S را خودرویی کامل برای استفاده‌های درون و برون شهری دانست. توان موتوری خودرو چشمگیر است و این همان فاکتوری است که بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای سرعتی در اتوبان‌های شهری به دنبال آن هستند!

نیسان GT-R

این خودرو کوچک است، البته کوچک در مقایسه با غول‌های تولید شده از سوی فراری، پورشه، لامبورگینی و غیره. با این حال در کنار جثه کوچک، وزن نسبتا زیادی دارد یعنی حدود 1750 کیلوگرم. در بررسی این خودرو و مقایسه آن با سایر خودروهای رقیب‌ همواره باید به این نکته توجه داشت که GT-R در زمره خودروهای کم جثه محسوب می‌شود.

ژاپنی‌ها که ارائه‌کننده این خودرو سرعتی محسوب می‌شوند عنوان گودزیلای غول‌کش را روی این محصول جدید گذاشته‌اند.

حداکثر توان این خودرو 480 اسب بخار است. پس می‌توان این انتظار را داشت که نیسان GT-R حداکثر سرعت چشمگیری نیز داشته باشد. نگاهی به صفحه کیلومترشمار این خودرو هرگونه حدس و گمانی را به واقعیت تبدیل کند؛ 340 کیلومتر بر ساعت. با این حال بعید به نظر می‌رسد این خودرو بتواند سرعت بیشتر از 310 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

نکته: می‌توان به این خودروها به عنوان یک محصول موفق و مبتنی بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا و در عین حال مناسب برای استفاده‌های درون‌شهری نگاه کرد‌

همچون بسیاری از خودروهای لوکس و سرعتی امروزی، بدنه GT-R کاملا آیرودینامیک است و این فاکتور نقش چشمگیری در کوچک‌ بودن جثه آن داشته است. دقیقا به واسطه تلفیق فاکتورهایی از این دست بوده است که شتاب اولیه این خودرو رکورد قابل قبولی برای محصول تازه‌وارد نیسان به شمار می‌آید. GT-R صفر تا 100 را تنها در 6/3 ثانیه طی می‌کند. این سرعت و شتاب رویایی هر بیننده‌ای را به یاد خودروهای پرشتاب لامبورگینی، فراری و پورشه می‌اندازد، اما باید باور کرد که این خودرو در شرکت نیسان طراحی و ساخته شده است.

یکی از کارشناسان شرکت نیسان در معرفی این خودروی جدید گفته است که برای سوار شدن بر این خودرو باید مراقب بود چون پس از روشن کردن خودرو در کسر بسیار جزئی‌ از زمان همه چیز به اوج می‌رسد، توان، شتاب و هیجان! ترمز این خودرو از نوع دیسکی 15 اینچی است که در عقب و جلو به کار گرفته شده است. این فناوری به پایداری GT-R در سرعت‌های بالا و بخصوص از زمانی که سطح جاده لغزنده است کمک زیادی می‌کند و موجب می‌شود راننده با خیال آسوده‌تری پدال ترمز را فشار دهد.

یکی از برگ‌های برنده اصلی این خودرو در مقایسه با خودروهای رقیب تقسیم وزن ایده‌آل آن است. تقسیم وزن جلو و عقب این خودرو حدودا 54 به 46 است. این نسبت ایده‌آل نقش زیادی در پایداری و فرمانپذیری خودرو داشته است. به روشنی پیداست که نیسان برای جلب توجه مشتریان و علاقه‌مندان به خرید خودروهای اسپرت سرعتی دست روی نقاطی گذاشته است که شاید از سوی سایر برندهای خودروساز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. رنگ اصلی این خودرو مشکی است که این خود موجب جذاب‌تر به نظر رسیدن این محصول شده است، اما نکته اینجاست که قسمت‌های مختلف درون خودرو نیز به رنگ مشکی است. این منظره وهم‌انگیز نمایشی جذاب از فناوری‌های نوین است که اطلاعات بصری آن به طور لحظه به لحظه در نمایشگر مرکزی خودرو دیده می‌شود. نیسان حساب ویژه‌ای روی این موارد باز کرده است و در نظر دارد تا با استفاده از آن نمایش تازه‌ای از خود در دنیای خودروهای پرسرعت و قدرتی ارائه کند.



[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:54 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

ما برای روحیه دادن به همسرم یک تی‌شرت تهیه کردیم که بر روی آن نوشته بود « جیل را بکش!». « جیل» اسم تومور بود. ما این عبارت را از فیلم «بیل را بکش» ساخته «کوئینتین تارانتینو» اقتباس کرده بودیم.

ایسنا: رسانه‌های دولتی آمریکا از خروج یک تومور به اندازه توپ فوتبال از داخل بدن یک مرد جوان خبر دادند.

«جاش آبکن» که یک معاون مدرسه ابتدایی در ایالت «کالیفرنیا» در آمریکا است، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور عنوان کرد: هنگامی که با درد ستون فقرات مواجه شدم، به پزشک مراجعه کرده و آنان پس از تصویربرداری و اسکن از ستون فقراتم به این نتیجه دست یافتند که یک تومور به اندازه یک توپ فوتبال در بدنم رشد کرده است. حتی به من اشاره کردند که این تومور که به سختی صخره بود در تمام ستون فقرات و دنده‌هایم رخنه کرده است.


به گزارش ایسنا، دکتر «کوستانزو دی پرنا» پزشک معالج این مرد 36 ساله در این باره به روزنامه‌ دیلی میل یادآور شد: هنگامی که این تومور را در بدن بیمارم دیدم، به او گوشزد کردم که احتمال دارد حین عمل جان خود را از دست بدهد؛ چرا که تومور به دلیل رشد بیش از حد تمام ریه،‌ دنده‌ها و ستون فقرات وی را گرفته بود. با این حال موفق شدیم، با یک عمل و پیگیری‌های پس از آن خطر را کاملا رفع کنیم.

به گزارش ایسنا، همسر این مرد جوان هم در این باره خاطر نشان کرد: ما برای روحیه دادن به همسرم یک تی‌شرت تهیه کردیم که بر روی آن نوشته بود « جیل را بکش!». « جیل» اسم تومور بود. ما این عبارت را از فیلم «بیل را بکش» ساخته «کوئینتین تارانتینو» اقتباس کرده بودیم.


[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:52 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

ساخت ماکت یک معبد عظیم از برف در یکی از میادین شهر هوکاییدو ژاپن







[ سه شنبه 90/4/21 ] [ 3:52 عصر ] [ هادی گرافبک ]

نظر

<< مطالب جدیدتر :: مطالب قدیمی‌تر >>